Fittdiéta

Paleo hamburger csirke húspogácsával

A hamburgerről nem a diéta jut először eszünkbe. Pedig el lehet készíteni, úgy, hogy diéta alatt is bűntudat mentesen ehessük. Készítettem már marhahús pogácsával is hamburgert, receptet IDE kattintva találtok. Most csirkehús pogácsa készült hozzá.

Az eredeti hamburger buci receptjét Szafi oldalán megtaláljátok.

Hamburger hozzávalók: ( 4 bucihoz):

  • 100 g Szafi Fitt CH csökkentő lisztkeverék 
  •  60 g Szafi Fitt sütőliszt 
  •  2 tojás  
  • 6 tojásfehérje 
  •  3 g szódabikarbóna
  •  1 nagy csipet só 
  •  200 g langyos víz
  • tetejére szezámmag, nigella mag
Hamburger Elkészítés:

A száraz hozzávalókat keverjük össze és öntsük rá az elvegyített folyékony anyagokat, majd gyúrjuk össze.5 perc pihentetés után a tésztát osszuk 4 egyenlő részre, majd nedves kézzel formázzunk belőle 4 db zsömlét. (A zsömléket laposra formázzuk, mert jó nagyra meg fog nőni a sütőben).Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe, a tetejüket kenjük le tojássárgájával, végül szórjuk meg szezámmaggal.Előmelegített 220 fokos (alsó-felső funkción) sütőben 15 perc, majd 200 fokon további 25 percig kell sütni.

Hozzávalók a húspogácsához:

  • 300 g csirkemell
  • 1 gerezd fokhagyma vagy fokhagymakrém
  • fél vöröshagyma
  • fél tojás
  • fasírt fűszersó
  • himalája só
  • színes bors

A csirkemellet felkockázzuk, és aprító gépbe tesszük. A húst ledaráljuk, majd a többi hozzávalót is hozzáadjuk, és tovább daráljuk. Ezután kézzel vagy húspogácsa formázóval 4 darab húspogácsát formázunk. Ezután a kontakt grillt vékonyan kikentem kókuszolajjal, és pár perc alatt készre sütöttem. Ha serpenyőben sütöd, szintén használj egy kevés kókuszolajat, és süsd készre mindkét felét. Sütőben is meg lehet sütni, ez esetben a kókuszolaj elhagyható.

Édesburgonya elkészítése:

Az édesburgonyát megpucolom, hasábokra vágom. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem. Majd megszórom sóval, színes borssal, fokhagymával, rozmaringgal, kakukkfűvel, oreganoval, bazsalikommal, és szerecsendióval. Előmelegített sütőben 180 fokon 25 percig sütöm.

Egyéb hozzávalók:

  • cukormentes ketchup (nem paleo)
  • paprika
  • paradicsom
  • zöld saláta
  • lila hagyma

Hamburger összeállítása:

A hamburgereket félbevágtam, és mindegyiket egy száraz serpenyőben lepirítottam. Kentem rá cukormentes ketchupot, erre tettem a friss vegyes salátát, paprikát, lila hagymát, a húspogácsát, a húsra ketchupot, majd paradicsomot és végül a hamburger másik felét. Egy bambusz saslik pálcával rögzítettem az egészet. Köretként sütőben sült édesburgonya,  vegyes zöld saláta volt.

 

 

 

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!